Het platform van Macomi stelt je in staat om je grootste analytische zakelijke uitdagingen aan te gaan.
Macomi is gespecialiseerd in geavanceerde bedrijfsanalyses. Met behulp van een innovatief, in- house gebouwd platform zijn we in staat om het gehele analytische landschap te bestrijken. Wij gebruiken gegevens en proceskaarten om uw bedrijf te begrijpen, voorspelling te doen en om te optimaliseren.
Het Macomi-platform is ontwikkeld voor modulariteit, schaalbaarheid, flexibiliteit en aanpasbaarheid en is eenvoudig te integreren in bestaande IT-infrastructuren.
Analyses
- Prognose met behulp van Big Data en machinaal leren
- Numerieke en planningsoptimalisatie met behulp van operationeel onderzoek, evolutionaire algoritmes en lineaire programmering
- Planning op basis van constraint satisfaction
Characteristics
- Modulariteit van componenten die zorgen voor een autonome functionaliteit met goed gedefinieerde interfaces
- Interoperabiliteit van componenten met gestandaardiseerde communicatie tussen componenten op syntax-, semantisch en pragmatisch niveau.
- Herbruikbaarheid van componenten die door elke componentenfunctionaliteit die generiek genoeg is om in verschillende gevallen te worden gebruikt, mogelijk wordt gemaakt.
- Flexibiliteit van componenten die kunnen worden geparametriseerd om gemakkelijk verschillende scenario’s weer te geven.
Voordelen
- Kortere levertijd bij modellevering
- Verminderde kosten van modelontwikkeling (hergebruik, schaalvoordelen)
- Betere structurele kwaliteit van de code (complexiteitsmanagement)
- Voortdurende verbetering van de codebasis
- Vergemakkelijkt de automatische generatie van composietmodellen
Interoperabiliteit van gegevens
- Bestanden importeren: platte bestanden, Excel-sheets
- Relationele databases: alle gangbare SQL-databases zoals MS SQL, MySQL, MySQL, PostgreSQL en andere SQL-bestanden
- Enterprise-systemen zoals geleverd door SAP en Microsoft
- Gespecialiseerde databases op basis van GIS en BIM en formats als CAD en dergelijke
Pak uw zwaarste analytische bedrijfsuitdagingen aan
Wees vooraanstaand op het gebied van analyse met behulp van Macomi’s platform
The Macomi Platform is offered on premise and as a service
Op locatie
met onze ‘op locatie’ service kunt u Macomi en aanvullende modules op uw bestaande IT-infrastructuur inzetten. Ons commerciële aanbod bestaat uit:
- Configuratie v
- an het platform op basis van uw behoeften
- Licentieverlening van het platform
- Onderhoud en ondersteuning
- Ondersteuning voor technische en zakelijke vragen
- Upgrades van de software
Als een service
“Als een service” garandeert de beschikbaarheid van de geconfigureerde software aan onze klanten. De volledige oplossing is dan online beschikbaar.
Macomi’s commerciële aanbod is vereenvoudigd tot een jaarlijkse vergoeding op basis van gebruik.
Veelgestelde vragen
__________
Ondersteunt het platform gebruikersbeheer?
Ons platform beschikt over een gebruikersbeheersysteem gekoppeld aan functionele en dataset toegangscontrole. Het platform biedt mogelijkheden om gebruikers aan te maken, te bewerken en te verwijderen of om verbinding te maken met een extern systeem. Wij hebben niet alleen verschillende gebruikerstypes met verschillende mogelijkheden (lees-/schrijfrechten), maar ook toegangsbeperkingen kunnen van toepassing zijn op de toegang tot (een deel van) de gegevens. Een voorbeeld daarvan is een teamleider die alleen gegevens vanr zijn eigen team kan zien.
Draait het platform in de cloud of op locatie?
Wij bieden het platform aan als een cloud-oplossing of als een oplossing op locatie. Onze cloud-oplossing weegt goed mee met uw analysebehoeften in een veilige omgeving. De oplossing op locatie is ideaal wanneer de IT-behoeften van onze klanten gevoelige gegevens bevatten die binnen het bedrijfsnetwerk van de organisatie moeten blijven. In beide gevallen biedt Macomi technische ondersteuning en onderhoud.
Kunnen we Macomi koppelen aan bestaande magazijn/bedrijfssystemen?
Ons platform bevat ETL-componenten voor koppeling met externe systemen. Dit wordt gebruikt om gegevens uit bestaande systemen te importeren. Gegevens kunnen worden geëxporteerd naar externe webservices via webservices of gemeenschappelijke databases.
Hoe lang duurt het normaal gesproken voordat een klant de oplossing in gebruik kan nemen?
Dat hangt natuurlijk af van een specifieke implementatie. Onze ervaring is echter dat als de gegevens beschikbaar zijn, we doorgaans al binnen 8 tot 12 weken kunnen leveren.
Voor welke domeinen is het platform het meest geschikt?
Het platform is het meest geschikt voor tactisch en strategisch beheer van het personeel en de logistiek. We hebben oplossingen ontwikkeld voor uiteenlopende toepassingen zoals capaciteitsplanning voor field force engineers, onderhoudsactiviteiten, terminaloperaties en voorraadbeheer.
Welk type visualisaties zijn mogelijk?
Het platform bevat uitgebreide functionaliteiten voor het maken en visualiseren van dashboards. Met behulp van een ingebouwde dashboard-ontwerper kunnen gebruikers alle in- en uitvoergegevens gebruiken om nieuwe dashboards met tekst, datatabellen, grafieken en kaarten te maken. We geven trainingen over het gebruik van de tool of de voorbereiding ervan samen met een klant tijdens workshops.